emeliebjuremo.blogg.se

Nytt

Kategori: Allmänt

Ja, då ligger jag här då. Första natten i mitt nya rum, i min nya säng, bland nya människor.
Mamma och pappa bor på hotell inatt och jag vill inte tänka på morgondagen när det är dags att säga hej då.
Jag tyckte det var jobbigt att se dem åka iväg nu...  
Det känns såklart väldigt konstigt att vara här, men samtidigt känner jag att jag inte hade kunnat hamna på ett bättre första ställe.
 
För er som inte vet, så kommer jag under min första tid här bo hos en pappa i 50-årsåldern vars namn är Per.
Han bor i en sexa tillsammans med sin son Erik, som är lika gammal som jag. 
Per träffade jag sist jag var här och både mamma och pappa föll för honom direkt. Han är verkligen jättetrevlig och jag vet att han mer än gärna kommer hjälpa mig om jag skulle vara i behov av det någon gång. Han är en sådan som man verkligen ser som en äkta norrlänning - lugn och trygg. 
 
Sonen, Erik, var inte hemma sist jag var här, honom träffade jag först idag. Även han verkar vara hur go och snäll som helst! 
Så mina "sambos" kan jag verkligen inte klaga på. :) Inte än så länge i alla fall..
 
På lördag blir det spännande. Då kommer det ännu en student in i bilden, vilken jag ska bo vägg i vägg med.
Det är en tjej som heter Matilda som är 21 år gammal och blivande läkarstudent som ska flytta in. Hon kommer från Varberg och har alltså ytterligare 30 mil längre resväg än mig... 
Dock kommer hon med flyg, och jag kommer troligtvis åka med och hämta henne. Det kan vara bra för mig att se hur flygplatsen ser ut, då jag troligtvis kommer flyga några gånger därifrån i framtiden. 
 
Jag ser verkligen fram emot att träffa henne!
 

 
Dagen idag har gått i ett! 
När vi kom hit fick vi möblera om i det rummet jag skulle få, och sedan ge oss ut på shoppning för att göra det hemtrevligt. Det inhandlades lite gardiner, förvaringsutrymmen, överkast, säng, och även mat.
Haha, det ska bli roligt när jag ska börja dola i köket varje dag... Jag fick reda på att det ligger en pizzeria cirka tio meter härifrån, så skiter det sig totalt vet jag i alla fall att jag inte kommer svälta. ;)
 
Till morgonen imorgon kommer pappa och hämtar mig. Jag ska bli med till deras hotell och käka en feting hotellfrukost. Det kan vara något av det bästa som finns. 
Vi har fortfarande lite smått och gott att handla, så det måste fixas innan de drar hemöver. 
 
Så är läget just nu. :)
 
Det här blir bra - det måste bli bra!
 
puss&kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: