emeliebjuremo.blogg.se

Stor

Kategori: Allmänt

Så kom då den dagen jag aldrig trodde skulle komma, den dagen då jag fick vinka hej då till min mamma och pappa, den dagen då jag skulle klara mig på helt egen hand, 73 mil hemifrån.
 
Igår åkte de hem - igår blev jag stor. 
 
Det var såklart jobbigt att krama dem hej då, och sedan se dem lämna, men samtidigt vet jag att det är nyttigt för mig att få klara mig på egen hand.
Nu kommer inte maten vara lagad när jag kommer hem, ingen kommer tvätta åt mig och ingen kommer berätta för mig vad som behöver göras. Det ska bli skönt att få bestämma själv, det ska bli skönt att få visa att jag kommer klara det (hoppas jag...). 
 
När de hade åkt hem igår fick jag en guidad rundtur av Elin Holmberg. Vi cyklade till stan och hem till mig tillbaka, till univerisitetet och gymmet, sedan hem tillbaka, samt till Ålidhem centrum (ICA, Coop och apotek), och därefter cyklade jag själv hem. 
Mitt lokalsinne suger verkligen, men efter att ha cyklat enbart en gång till de olika ställena känner jag att jag faktiskt kommer kunna hitta själv nästa gång. Kors i taket och halleluja, tänker jag! 
 

Idag kom min rumskompis Matilda.
Det är en tjej jag kommer ha mycket roligt tillsammans med, det känner jag redan nu. :)
Hon är supertrevlig och go, så min start här har verkligen blivit den bästa möjliga! 
 
Efter vi hade hämtat henne drog vi till något som kallas bondens marknad, vilket ungefär såg ut som mârten, dock mycket mindre och bara "matstånd", haha.
De har så varje lördag i augusti och september, så på mârtenslördagen kan jag gå där och låtsas att jag är hemma. ;) 
 
 
Förövrigt har dagen bestått av ett sommarstugebesök där vi hann med en liten båttur, solhäng och grillning. 
Man kan säga att det var som en liten kick-off för oss, för att lära känna varandra bättre. Himla mysigt!
 
Imorgon väntar en dag där jag förhoppningsvis kommer knyta ännu fler nya kontakter. 
Kl 14 ska jag träffa några ur min nya klass, samt några faddrar som gått något år längre. Spännande!!
 
puss&kram&natti
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: