emeliebjuremo.blogg.se

Sammanfattning nollevecka 2

Kategori: Allmänt

 
Okej... I söndags lovade jag en uppdatering om hur förra veckan var, en uppdatering som inte blev av, hehe.
Men nu, nu kommer godbitarna:
 
Nollningen är som sagt över efter två jätteroliga, och även jätteviktiga, veckor. Man har fått chansen att umgås med klassen och med tvåorna utanför skolan, vilket har varit guld värt för sammanhållningen. Vi har lekt och festat - en perfekt kombination om man vill lära känna nya människor! ;)
Våra coacher (faddrar) har varit väldigt snälla mot oss om man jämför med annan nollning. Ingen har blivit tvingad till att tex dricka, och ingen har behövt göra saker man inte velat. De sa i början att de vill att vi ska lära känna varandra, att det var det huvudsakliga målet, inte att man tex ska skämma ut sig på stan. 
Och i alla fall jag tyckte att de lyckades jättebra med sitt mission.
Man har fått möjligheten att skaffa kontakter utanför klassen (mest tvåor, men ändå) och det är kul att man känner igen några andra i skolan eller på IKSU än bara de i klassen. 
 
Förra veckan började vi i alla fall med "The Amazing Race". Det gick till på samma sätt som tv-serien: nollegruppen fick en karta med olika stationer utsatta, vilka vi skulle ta oss till så snabbt som möjligt. Väl på stationerna fanns det oftast öl man skulle halsa.
JÄTTEGOTT, verkligen....
Mitt lag kom sist i just den tävlingen då vi sprungit fel två gånger och därför gav vi typ upp, hehe.
Vi var bara tjejer också. Tjejer som skulle halsa öl. Ja, det gick ju som det gick..... 
 

På tisdagen var det dags för beermile.
Gööööttt, ännu mer billig pessljumen öl som skulle avnjutas, haha.
Vi skulle springa ett varv runt en fotbollsplan, halsa en langbörk öl, springa ett varv, halsa, springa ett varv till, halsa och sen ytterligare ett varv. (Elin Larsson, det här skulle du gillat, det vet jag)
 
Jag fuskade.
Aldrig i livet att jag skulle fått i mig en 1,5 liter öl! Så mycket öl har jag nog aldrig druckit i hela mitt liv tror jag. Efter ölen blev det utgång på ett av ställena på campus, Origo. Det var inte många som blev med ut, men jag var en av dem, hehe. Vi dansade, drack, dansade, pratade, skrattade, åt pommes med hamburgerdressing (?!?). Ingen mild sås här na, den får vänta tills Quickly på juldagen! 
 
Onsdagen bjöd på brännbollsturnering hela dagen.
För ena laget blev det en finalplats, och för det andra gick det lite sämre.
På kvällen var det fest igen, och denna gång var vi några fler som gick ut. Förfesten ägde rum hos en kille i tvåan där vi (i alla fall jag) hade jättekul då vi körde ölspel, olika lekar och "jag har aldrig". Tiden gick alltför fort och vi drog till själva festen som ägde rum på ett annat ställe på campus, Skogis. Ett mysigt ställe där vi partade tillsammans med de andra medicinska enheterna. Bland annat träffade jag min rumskompis Matilda där. :)
 
Torsdag och fredag var vilodagar. 
Jag och Malin letade febrilt efter klänningar till lördagens sittning.
Att försöka hitta en fin klänning i mitten av september var inte lätt, men till slut så gick det som tur var!
 
Lördagen var fullsmäckad - från morgon till kväll.
Då var sista dagen vi behövde ha på oss våra nollekläder, och det var slutspurten av vår poängtävling som hade pågått under de två nolleveckorna.
Kl 09.00 skulle en av våra headcoacher lägga ut ett antal uppdrag på fb, uppdrag vilka vi hade fram till 14.00 på oss att utföra, uppdrag som var poängsatta från 1-10 beroende på typ svårighet.
Det här är instruktionerna och några av punkterna vi fick:
 

"Alla uppdrag är satta med en poäng, vid korrekt utförande och uppvisande film/bild av ett uppdrag så får ni alltså den bestämda poängen. Uppdragen från ENDAST utföras EN gång om inget annat står. ALLA uppdrag ska filmas, OM det står att fotobevis räcker så menas att det räcker med en bild av utförandet. Hoppas ni får sjukt roligt och vågar bjuda på er själva, här kan ni skramla ihop poäng... vilket lag som helst kan vinna!!! :-))))))

 

  • KILLAR: klä på dig en klänning och gummistövlar och gå och handla en gurka och en vaselin. 7 poäng.
  • På valfritt sätt ska två personer ta sig över campusdammen. 9 poäng.
  • Gör sten-sax-påse med en främling. (Räcker med fotobevis). 1 poäng.
  • Hitta tre tjejer och tre killar och sjung tillsammans ”Temperaturen” vers ett och refräng två. Mot varandra! 4 poäng.
  • Gör ett smycke med material från naturen och sälj det för minst kronor. 10 poäng.
  • Hitta 15 personer med converse, ställ upp alla på ett led och fota. (Räcker med fotobevis). 6 poäng.
  • Hitta en blond, en brunett och en rödhårig och ta en bild. (Räcker med fotobevis).  2 poäng.
  • Bygg en pyramid med minst tre våningar. (Räcker med fotobevis).  4 poäng. 
  • Pussa en person på munnen och ta ett kort. (Räcker med fotobevis). 3 poäng.
  • Spela upp en teater på 3 minuter på Rådhustorget inför minst 20 personer. 10 poäng. Hela gruppen måste vara med, någon annan får filma.
  • Be att få sätta upp håret på en främling. (Räcker med fotobevis). 2 poäng.
  • Marknadsför Tränarprogrammet på valfritt sätt utanför Ålidhemscentrum. 1-10 poäng. Dommaren dömer utifrån engagemang.
  • Håll en buggkurs med en främling. 5 poäng. 
  • Kör Gagnam style eller Harlem shake inne på valfri affär (HELA gruppen måste vara med, någon annan får filma). 7 poäng. 
  • Låtsas vara utlandssudenter och fråga efter vägen på valfritt språk. 2-4 poäng. Beroende på språk och korrekthet.
  • Ge en främling en komplimang. 1 poäng. (Denna får göras max fem gånger per grupp, olika komplingar & främlingar/gång).
  • Gå till biblioteket och fråga efter en bok med sexställningar = 5 poäng. Gör minst två av positionerna i boken på offentlig plats (MED kläderna PÅ) = ytterligare 5 poäng...."
 

Många skratt den förmiddagen vill jag lova, haha!
 
Vi visade upp videos och foton för några headcoacher och samlade ihop många poäng.
Det var inte många punkter som min grupp inte genomförde, så vi jobbade på bra!
 
När poängjakten var avslutad var det bara att snabbt inhandla det sista inför kvällen för att sedan dra hem och duscha, sminka sig, fixa med lösögonfransar och löshår och allt vad jag gjorde innan den kvällen. 
 
Finsittningen ägde rum på ett ställe som heter Teatercafét, mitt i stan.
Att se alla i klassen med finkläder var jäkligt roligt, och annorlunda, då man var van vid att alla gick runt i rosa tröjor och färgglada tights. Det var knappt så man kände igen folket, haha. 
Här är i alla fall min klass :)
 
 
Här är tvåorna, haha.
 
 
 
Under kvällen åt vi otroligt god mat, sjöng olika visor, pratade och bara umgicks helt enkelt. 
Vi fick reda på vilket lag som vunnit hela poängtävlingen. Det var inte mitt lag.... Men vi kom inte sist i alla fall. ;)
Årets nolla utsågs också, vilket var klockrent. Haha. 
Kl 22.00 öppnade det för allmänheten. Då kom det helt annat folk, och helt plötsligt, efter två veckor med udda klädsel, kände man sig alldeles för uppklädd. Dock var jag ju inte själv om att vara det. 
Dansgovet öppnade vid 00, men musiken där var en besvikelse... Att vara på ett dansgolv där man inte känner igen en enda låt som spelas, det är inte det roligaste...
Det blir vad man gör det till, och istället för att hänga på dansgolvet tog jag min tequilaoskuld. ;)
Någon tequilahistoria blev det inte den kvällen. Jag hörde nämligen att man måste ha en sån, så det får bli längre fram, haha. 
 
Kvällen/natten avslutades med nattmat på donken. 
Gött att få sitta inomhus istället för att stå ute och frysa när man äter hamburgaren. ;)
 
Sammanfattningsvis så har jag haft två jättebra veckor, och jag vill säga tack till de tvåor som planerat och fixat allt.
Tack, tack, tack för att jag/vi fick den bästa möjliga start som tänkas kunde! 
Nu är det bara att fortsätta bygga på den goda sammanhållningen, då kommer det här bli så mycket bättre än jag vågade hoppas på när jag drog iväg. :)
 


 
Sådär... Det där får sammanfatta förra veckan.
Det kommer ett nytt inlägg inom kort, I promise!
Men nu väntar sängen på mig, och imorgon väntar mitt allra första spinningpass samt mitt allra första pass med core. Spännande!
 
puss&gonatt
 
 
 

Kommentarer

  • Daniela Krooks säger:

    Ja kör tequilakväll me dej!! :D

    Svar: Haha det låter bra det! ;D
    emeliebjuremo.blogg.se

    2013-09-20 | 09:37:50
    Bloggadress: http://krooks.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hahahah beermile, de lät ganska Nice de;D

    Svar: Du skulle varit gryyyym på det! haha ;)
    emeliebjuremo.blogg.se

    2013-09-21 | 11:35:13
  • Anonym säger:

    / Elin såklart 😉

    2013-09-21 | 11:35:32

Kommentera inlägget här: