emeliebjuremo.blogg.se

intryck åt höger och vänster

Kategori: Allmänt

 
Idag har jag träffat delar av min nya klass, samt några faddrar. 
Det tar på krafterna att vara omringad av människor man aldrig förr i sitt liv träffat, det vill jag lova! 
Alla nya intryck behöver verkligen sorteras, och det jag borde göra nu är nog att sova en sväng.
Jag skulle göra min hjärna rättvisa om den fick ett chans att bearbeta allt det nya jag varit med om idag, då den måste vara mottaglig för ännu fler nya ansikten imorgon. Då är det nämligen dags att träffa den resterande delen av klassen, och de faddrar som inte var med idag. 
 
Vi träffades på IKSU (Europas största gym) där vi fikade och lekte några namnlekar. Nu snurrar namn som Louise, Camilla, Simon, Olle, Rasmus, Evelina, Malin, Sandra, Axel, Daniela, Linda, Nils osv i huvudet, och jag är inte dåligt om jag lyckas komma ihåg alla namn tills imorgon. 
 
Kl 08.30 är det upprop.
Kl 08.30 drar skolan igång igen efter ett års uppehåll, och det ska bli rätt roligt att få läsa om och lära sig sådant man är intresserad av. 
De första två veckorna kommer vara rätt uppstyrda av tvåorna, och säkerligen inte superseriösa i skolan heller. 
På tisdag kommer jag gå dit iklädd en rosa t-shirt, färgglada tights och svarta knästrumpor, som jag sista-minutenhandlat här inför 80-talsnollningen. 
Vad mina två närmsta veckor kommer bjuda på, det har jag egentligen ingen aning om, men jag hoppas att det kommer bli sjukt roligt, och att jag kommer träffa en massa nya människor. 
 
Nej, nu är det dags att laga lite mat och dammsuga, sånt som vuxna människor gör. ;)
 
Hoppas ni har det bra hemma! :*
 
puss&kram
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: