emeliebjuremo.blogg.se

I'm coming home

Kategori: Allmänt

En termin är i princip gjord. En termin på universitetet. En termin som "vuxen".
Det är sjukt. Sjukt! Det var ju förra veckan jag stod där i shorts och kramade hej då till alla vänner, det var ju igår mamma och pappa skjutsade upp mig hit och lämnade mig i en stad där jag i princip inte kände en människa. Men nej, det är mer än 3,5 månader sedan...
 
Jag är så sjukt stolt över mig själv att jag vågade, och jag är så glad att jag tackade ja till platsen. Då förstod jag inte vad jag egentligen tackade ja till, men nu vet jag, och jag ångrar det inte en sekund.
 
Jag tänker ibland tillbaka på vem jag var när jag var "liten", under mina högstadieår, och funderar på hur den Emelie skulle tagit beskedet att hon en dag skulle flytta till Umeå och börja plugga utan att egentligen känna en enda person, bara kastas in i ett helt ny vardag, skapa ett helt nytt liv på egen hand. 
Det hade hon inte gjort, inte för allt i världen. 
Men, man växer upp och man mognar till sig, och det tackar jag för, annars hade jag aldrig hamnat här!
 
Jag har jättegoa vänner här, killar som tjejer, vilka jag älskar att umgås med, och det är framförallt dem som kommer göra att jag vill åka tillbaka efter juluppehållet. Det finns speciellt en person som har blivit en av mina allra närmsta vänner, och det är Malin. Shit, vad skulle jag göra utan dig?!
Från allra första dagen har vi hållt ihop i princip varje dag. Vi skrattar åt samma saker, tänker samma tankar, säger samma saker, tycker likadant. Jag kan bara säga att det är helt U N D E R B A R T att ha en sådan vän. Sanningen är den att det känns nästan som att vi känner varandra lika bra nu som vi gjorde redan efter första veckan. 
Du är guld värd här uppe Mallan, och jag kommer sakna dig grymt mycket när jag är hemma! 
 
Min första termin på universitetet har varit över förväntan, och jag vet att det bara kommer bli bättre och bättre, vilket känns hur bra som helst!
 
Att ha bott själv (egentligen bor jag ju med folk, men jag fixar ju mina grejer själv) nu under en tid har fått mig att börja tänka och agera på ett annat sätt. Jag kan inte längre "sova bort dagen" (om jag nu inte varit ute på nåt kvällen innan, hehe), utan jag måste gå upp relativt tidigt, även om jag är ledig - jag har ju inga föräldrar här som tvättar och lagar mat, och det har varit väldigt nyttigt för mig att göra allt på egen hand. 
 
 
Men, även om jag har det jättebra här uppe så innebär ju inte det att jag har längtat hem under perioder, och inte minst nu. Det enda jag vill är att bli ordentligt ompysslad av familj och vänner. Jag vill äta mammas mat, ha tjejkvällar, prata riktigt grov värmländska, åka bil runt i Torsby och lyssna på dansband, åka till Toria och köpa en feting godispåse, sitta på ararat eller la strada och dra en deg och bara prata en massa strunt i timmar - bara för att jag kan!
Och, på lördag, i övermorgon, kommer jag kunna göra det!
Som sagt, det är sjukt att det redan är dags att dra hem!
 
Det jag har kvar nu är en redovisning mellan 9-12 imorgon. Klockan 14.45 ska jag ta en flygbuss till flygplatsen för att vänta på avgången som är vid 16.50. Jag kommer vara i Karlstad vid 22-tiden där min Fridis kommer plocka upp mig :DD. Funderar banne mig på att ta ett varv i gatan när jag kommer hem asså haha! Lär ju övningsköra lite eftersom jag inte kört sen augusti... Kan väl dock vara mycket folk ute en fredag innan jul i Torsby va, eller...? ;)
 
Den här julen kommer bli den bästa av jular! Jag kommer verkligen försöka ta vara på VARJE dag - det är ju så mycket jag vill hinna med och så många jag vill träffa :)) Det som är bra är att jag åker tillbaka hit den 6:e, och jag har tenta den 17:e, vilket innebär att jag kan fokusera på tentan när jag kommer tillbaka - jag behöver inte plugga så mycket när jag väl är hemma = BIIIG YESYES! 
 
Meen hörrni, vi ses snart då, vavava?! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: