emeliebjuremo.blogg.se

Done With Broken Hearts

Kategori: Allmänt

"... I am done with you, I am done with broken hearts
you'll never be breaking mine again
I am done with you, step into the new me
you'll never be breaking mine again, again
breaking mine again, again

Yeah, you made me weak
You should see me now, I will never fall down again
You cut me to pieces but I'm learning from my mistakes..."
- Dead by April 
 
Behöver jag säga mer? Nej. Dead by April's "Done With Broken Hearts" beskriver allt. Klockrent. 
Mitt hjärta samarbetar äntligen med min hjärna igen. Så. Jäkla. Skönt. 
"Finns det en så finns det flera"
 
 
Jag har #finadager här uppe i Umeå. En "ledig" helg framför mig har jag (visst, det finns alltid något att jobba med, men det tänker jag inte göra), där jag imorgon först kommer köra ett styggt benpass på morgonen, kolla på semifinalen på stan (om jag hinner), och därefter fika med några klasskompisar. Vad lördag och söndag har att erbjuda vet jag inte riktigt än, men det märks! Jag vet dock att jag, Daniela och Louise ska på Total Training och svettas ihjäl på söndag iaf - me like!
För er som undrar vad Total Training är för något så är det högintensiv träning. Passen är inte längre än ca 35-40 min där man jobbar aktivt i typ 24 min + uppvårmningen. Jag har bara varit iväg på ett pass än så länge, och då var det upplagt så i alla fall. På det passet var det fyra stationer med tre olika övningar på varje station. Dessa tre övningar skulle man utföra varv på varv i 6 min, därefter 30 sek vila i form av byte av station. På nästa station fanns tre nya övningar man skulle utföra i 6 min, därefter 30 sek vila, osv. Det blir sjukt jobbigt, även om passet är såpass kort. 
 
Jag har en himla bra motivation till att träna nu, till allt egentligen!
Igår fick jag ett riktigt ryck när jag kom hem efter att ha jobbat med skolarbete på förmiddagen: jag tvättade tre maskiner tvätt, dammtorkade rummet, dammsög hela lägenheten och lagade mat. Därefter drog jag iväg och körde ett ryggpass innan ett jävulskt jobbigt punch out-pass. På vägen hem passade jag på att handla.
Får man såna ryck när man heter Emelie Bjuremo är det lika bra att köra all in på det, det är inte så ofta det händer, hehe. I alla fall tyckte jag att jag var duktig när jag gjorde allt på samma dag.. ;)
 
I think that's enough for now :) 
 
puss&gonatt!
 
 

Kommentarer

  • Niklas säger:

    Hej, vad hade du tänkt arbeta med när du är klar? Och finns det någon riktigt väg att gå med den här utbildningen? Det känns som att i andra utbildningar, så får man en "ritat" väg. Det vill säga, du ska söka jobb som till exempel byggare, eller ekonom osv, men inom just träning, det finns så mycket. Vad ska man göra?

    Svar: Hej! Som jag känner just nu skulle jag vilja jobba mot företag, jobba för att förbättra hälsan på olika arbetsplatser för att tex minska sjukskrivningar, och därmed få företaget att bli lönsammare. Men det är, precis som du säger, inte en banad väg man får genom det här programmet, utan det kommer ligga mycket på en själv, vad ens intresseområden är, och utifrån det skapa sig en egen väg mha den kunskap man fått under studietiden. I min klass har vi många olika intresseområden: några vill jobba inom skidförbundet, några vill vidareutbilda sig till fysioterapeuter, några vill läsa vidare och forska, några vill jobba inom hälsa, någon vill jobba med friidrottare, någon vill jobba med tester i labb osv... Det finns många vägar att ta efter programmet! :)
    emeliebjuremo.blogg.se

    2015-07-18 | 14:57:20

Kommentera inlägget här: